21c7d840-785a-4452-8043-a0f15564b885

<b>Historisch</b> Aangezien het schip nooit te boek is gesteld ontbreekt ieder aanknopingspunt met het verleden. Wel is bekend dat het scheepje door een baggerbedrijf werd gebruikt voor het voervoeren van zand en grind over de grote rivieren. <b>De Vier gebroeders als erfgoed</b> De stichting "Openlucht Binnenvaart Museum", één van de voorlopers van Het Havenmuseum, heeft het casco destijds gekocht van Janus Baks, schipper van het pontje naar Loevenstein. Door deze stichting werd het scheepje gerestaureerd; dankzij een gift uit de baggerwereld kon het scheepje in 1973 onder zeil gebracht worden en is daarna overgegaan naar "Museum Prins Hendrik". Momenteel in bruikleen bij de "Vereniging Rietaak Vier Gebroeders"te Werkendam.

21c7d840-785a-4452-8043-a0f15564b885

<b>Historisch</b> Aangezien het schip nooit te boek is gesteld ontbreekt ieder aanknopingspunt met het verleden. Wel is bekend dat het scheepje door een baggerbedrijf werd gebruikt voor het voervoeren van zand en grind over de grote rivieren. <b>De Vier gebroeders als erfgoed</b> De stichting "Openlucht Binnenvaart Museum", één van de voorlopers van Het Havenmuseum, heeft het casco destijds gekocht van Janus Baks, schipper van het pontje naar Loevenstein. Door deze stichting werd het scheepje gerestaureerd; dankzij een gift uit de baggerwereld kon het scheepje in 1973 onder zeil gebracht worden en is daarna overgegaan naar "Museum Prins Hendrik". Momenteel in bruikleen bij de "Vereniging Rietaak Vier Gebroeders"te Werkendam.